Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Orlen Paczka) już od 79,00 zł.
Jakie suplementy na początek przygody z siłownią? 0
Jakie suplementy na początek przygody z siłownią?

Jakie suplementy na początek przygody z siłownią?

Rozpoczynając przygodę z siłownią, wiele osób zastanawia się, czy powinna sięgnąć po suplementy i odżywki białkowe. Oczywiście ich stosowanie nie jest obowiązkiem, ale z czasem można się przekonać, że dobrze dobrane suplementy dla początkujących potrafią wspomóc efekty treningowe i przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej. W jakie produkty warto zainwestować? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w dzisiejszym artykule.

Suplementy dla początkujących – czy warto kupować?

Postanowiliście rozpocząć regularne treningi na siłowni, kupiliście karet, macie strój, jesteście już nawet po pierwszych ćwiczeniach. Motywacja nie spada, wręcz przeciwnie, macie ambitne plany treningowe. Chcecie poprawić kondycję, wzmocnić mięśnie lub schudnąć. Zastanawiacie się zatem, czy warto zainwestować w jakieś suplementy dla poczatkujących. Czy tego typu produkty są Wam w ogóle potrzebne?

Na Supleprofit.pl jesteśmy zdania, że inwestowanie w suplementy dla poczatkujących od samego początku nie jest konieczne. Najpierw trzeba skupić się na odpowiednim planie treningowym i sprawdzeniu, czy siłownia jest faktycznie tym, co zamierzamy kontynuować. Kolejne etapy w postaci zmiany diety, zakupu dodatkowych gadżetów czy również odżywek i suplementów przyjdą z czasem. Jeśli jednak już czujesz, że regularne treningi przynoszą Ci korzyści i zamierzasz podkręcić ich efekty, jest to niezwodny znak, by zainteresować się tematem odżywek i suplementów na początek. Oto przykłady produktów, w które z pewnością warto zainwestować, by przyspieszyć wzrost mięśni i redukcję tkanki tłuszczowej.

Białkowe odżywki na początek

Jednym z podstawowych suplementów na początek przygody z siłownią niewątpliwie są odżywki białkowe. Białko bowiem to podstawowy budulec tkanki mięśniowej, odpowiada też za regenerację potreningową i wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej.

Odżywki białkowe stosuje się przede wszystkim po treningu, by zapewnić mięśniom substancje, które pomogą im się zregenerować po intensywnym wysiłku. Prawidłowa podaż białka podczas treningów siłowych wywołuje w ciele tzw. pozytywny bilans azotowy. To sprawia, że procesy anaboliczne biorą górę nad katabolicznymi. Dzięki doprowadzeniu do takiej sytuacji, masa i siła mięśniowa zwiększają się, dochodzi również do szybszego gojenia mikrourazów mięśniowych, które powstają podczas każdego treningu.

Do najpopularniejszych odżywek białkowych dla początkujących należą te przygotowane na bazie serwatki lub kazeiny z mleka. Świetnie się wchłaniają i są łatwostrawne. Jeśli jednak z jakiś przyczyn nie możemy spożywać odżywek pochodzenia zwierzęcego, nic nie szkodzi. W sklepach takich jak Supleprofit.pl można znaleźć wersje wegańskie, w których głównym źródłem białka są konopie, groch, ryż czy słonecznik. Z kolei osoby, które przykładają uwagę do naturalnego składu powinny wybrać wegańskie odżywki BIO bez zbędnych dodatków w postaci słodzików i konserwantów. W ofercie znajdują się też produkty bezlaktozowe. Każdy zatem, kto rozpoczyna przygodę z siłownią, z łatwością wybierze skuteczny preparat białkowy dla siebie.

Suplementy dla poczatkujących - aminokwasy BCAA

W skład aminokwasów BCAA wchodzą leucyna, izoleucyna oraz walina. Ludzki organizm nie jest w stanie sam ich wygenerować, dlatego potrzebuje dostarczać ich albo w pożywieniu, albo w postaci suplementów.

Jeśli rozpoczynamy przygodę z siłownią, musimy wiedzieć, że wzmożony wysiłek fizyczny zwiększa nasze zapotrzebowanie na aminokwasy egzogenne, dlatego warto zainteresować się ich suplementacją. Wśród suplementów dla początkujących aminokwasy BCAA cieszą się dużą popularnością. Odpowiadają one bowiem za regenerację mikrourazów mięśniowych oraz za prawidłowy przebieg procesu syntezy białek. Dodatkowo wspierają proces wzrostu siły i masy mięśniowej oraz pobudzają procesy anaboliczne, tak potrzebne do uzyskania satysfakcjonujących efektów treningów siłowych.

Jakie suplementy na początek? – glutamina

Glutamina to kolejny aminokwas, który wzmacnia efekty ćwiczeń na siłowni. Jest ona znakomitym źródłem energii dla komórek, do tego wspiera działanie układu odpornościowego, stymuluje wydzielanie glutationu oraz wspomaga procesy anaboliczne.

Podczas intensywnego wysiłku fizycznego istnieje ryzyko znacznego obniżenia się poziomu glutaminy, co może zaburzać przebieg wyżej opisanych procesów. By tego uniknąć, warto sięgnąć po glutaminę jako suplement dla początkujących i stosować ją zaraz po zakończonym treningu.

Suplementy na siłownię dla początkujących – kreatyna

Jeśli naszym głównym celem treningowym jest przyrost masy mięśniowej, to kreatyna koniecznie powinna się znaleźć wśród suplementów dla poczatkujących. Substancja ta bardzo efektywnie wspiera rozwój mięśni, zarówno ich wielkości, jak i siły. Dodaje także energii niezbędnej podczas intensywnych treningów. Kreatynę, w zależności, jaki efekt chcemy osiągnąć, można stosować zarówno przed, jak i po treningu. Przed zwiększy ona wydolność organizmu, a po wspomoże wzrost mięśni i przyspieszy ich regenerację.

Jakie suplementy dla początkujących treningiem?

Zadaniem suplementów przedtreningowych jest przede wszystkim zapewnić organizmowi odpowiednią ilość energii do wzmożonego wysiłku. Ponadto zwiększają one przepływ krwi w mięśniach. Ich stosowanie pozwoli na wykonanie bardziej wymagającego treningu niż zwykle. W suplementach przedtreningowych znajdziemy najczęściej kofeinę, kreatynę, beta-alaninę, argininę czy cytrulinę.

By tego rodzaju preparaty przyniosły największą korzyść z ich stosowania, trzeba je dostarczyć do organizmu na 30-60 minut przed planowaną aktywnością fizyczną. Suplementy przedtreningowe stosuje się także okresowo, gdyż z czasem spada ich wpływ na organizm, więc należy robić przerwy w ich spożywaniu.

Jakie odżywki i suplementy dla poczatkujących? – podsumowanie

Podsumowując, odżywki i suplementy mogą być efektywnym wsparciem w treningach siłowych. Pamiętajmy jednak, że rezultaty ich działania przyjdą tylko wówczas, gdy będziemy stosować się do regularnego planu treningowego i żywieniowego. Warto zatem po nie sięgnąć wtedy, kiedy jesteśmy na tyle zmotywowani, by wytrwać w swoich postanowieniach dotyczących dbania o formę.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl