Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Paczkomaty ) już od 69,00 zł.
Witaminy z grupy B jako filar zdrowia 0
Witaminy z grupy B jako filar zdrowia

Witaminy z grupy B - występowanie, rola w organizmie i najlepsze suplementy 

Witaminy z grupy B są o tyle istotne, gdyż ludzki organizm nie produkuje ich samodzielnie. Nie ma również opcji ich magazynowania. Jest to tak zwany, "witaminowy filar zdrowia", ze względu na możliwość ich dostarczenia wyłącznie z pożywienia. W świetle tego stwierdzenia, hasło "jesteś tym, co jesz" zdaje się być jeszcze bardziej wymowne. Witaminy z grupy B należą do witamin rozpuszczalnych w wodzie, kłania się tutaj także aspekt odpowiedniego nawodnienia. Informacje o tym ile dokładnie należy pić wody i z jakich źródeł najlepiej korzystać, znajdują się pod tym linkiem.

 

 

 

 

 

Występowanie witamin z grupy B

Zanim przejdziemy do najlepszych źródeł witamin z grupy B, należy zaznaczyć, iż ludzki organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje niezbędnego zestawu 13 witamin. 

- 4 rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E, K

- 9 rozpuszczalnych w wodzie, z czego 8 stanowią witaminy z grupy B. Ostatnia wisienka na torcie, to witamina C. 

Najlepsze źródła witamin z grupy B

Witamin z grupy B najkorzystniej szukać w takich produktach jak:

✅Nabiał i jajka (jajka stanowią istny arsenał całej gammy pierwiastków i minerałów, jest     to zdecydowanie jedno z najlepszych źródeł witamin z grupy B)

✅Owoce (zwłaszcza cytrusowe, jak również awokado czy banany)

✅Orzechy i nasiona (najbogatszym źródłem będą migdały i pestki słonecznika)

✅Zboża oraz ziarna (jęczmień, ryż brązowy)

✅Mięso (ryby, drób, czerwone mięso)

✅Rośliny strączkowe (fasola czerwona, soczewica)

✅Warzywa liściaste (zwłaszcza brokuły, szpinak)

⚠️WAŻNE⚠️

Aby odpowiednio nasycić organizm witaminami z grupy B, należałoby spożywać niebotyczne ilości pożywienia, zwłaszcza jeśli czynnie uprawiamy sport lub kilka dyscyplin naraz. W przypadku wysokiej aktywności fizycznej, wręcz niemożliwym będzie dostarczenie optymalnego stężenia z samego pożywienia. Suplementacja witamin z grupy B nie zrujnuje naszego budżetu, a korzyści płynące z takiej decyzji będą jedną z lepszych inwestycji jakie możemy zrobić. Dlaczego?

Działanie witamin z grupy B, rola w organizmie i charakterystyka

 

Witaminy z grupy B odpowiadają za:

Pracę metabolizmu

✅Kluczowy aspekt dla osób dążących do utraty wagi. 

Wsparcie układu nerwowego

✅Witaminy z grupy B mogą być brakującym elementem układanki u osób, przejawiających skłonności do popadania w stany depresyjne i ogólną bezsilność. 

Poprawę lipidogramu

✅Dobra informacja dla osób z podwyższonym poziomem złego cholesterolu. Witaminy z grupy B optymalizując pracę lipidogramu, wpływają korzystnie na balans poziomu cholesterolu HDL oraz LDL. 

Jakie wyróżniamy witaminy z grupy B?

Witamina B1: Tiamina

Główne zadania⬇️

-Regulacja pracy układu nerwowego oraz mózgu

-Wsparcie pracy jelit

-Optymalizacja przyswajalności elektrolitów

Witamina B2: Ryboflawina

Główne zadania⬇️

-Poprawa wzroku

-Ochrona skóry i błon śluzowych

-Podwyższenie poziomu koncentracji

-Lepsza jakość snu

-Metabolizowanie żelaza

-Czynny udział w procesie tworzenia erytrocytów

Witamina B3: Niacyna

Główne zadania⬇️

-Regulacja syntezy hormonów płciowych

-Ochrona skóry przed poparzeniami słonecznymi

-Redukcja zagrożenia ze strony chorób serca

-Wsparcie gospodarki cukrowej

-Obniżanie poziomu trójglicerydów

Witamina B5: Kwas pantotenowy

Witamina której śladowe ilości, znajdziemy w większości nieprzetworzonych produktach spożywczych. Odpowiada ona za:

-Regeneracje ran

-Ochronę przed infekcjami

-Stan włosów

-Prawidłową syntezę witamin A oraz D

Witamina B6: Pirydoksyna

Na co wpływa?⬇️

-Czynnie na synteze białek

-Produkcje komórek krwi

-Układ nerwowy

-Na lepszą przyswajalność magnezu

Witamina B7: Biotyna

Czyli królowa fryzur. Jednak działanie wspierające budowę i odżywianie włosów, to tylko jeden podpunkt. Jakie mamy pozostałe?⬇️

-Obniżanie glukozy we krwi

-Ochrona przed neurodegradacją komórek nerwowych

-Wzrost odporności organizmu

Witamina B9: Kwas foliowy

Podstawowa witamina w diecie każdej kobiety, zwłaszcza jeśli planuje ona potomstwo lub już jest w ciąży. Suplementacja witaminy B9, to gwarancja redukcji zagrożeń wad płodowych, poprzez biosyntezę DNA. Zmniejsza ona również ryzyko niedokrwistości, oraz obniża poziom homocysteiny, aminokwasu który w nadmiarze może prowadzić do problemów z miażdżycą i powstawania zakrzepów. 

Witamina B12: Kobalamina

Obowiązkowa pozycja dla osób na diecie bezmięsnej, gdyż witaminę B12 znajdziemy głównie w mięsie. Dostarczanie jej ze źródeł roślinnych jest jak najbardziej możliwa (np. poprzez spożywanie ziaren soi), jednak stężenie samej witaminy w roślinach jest niewielkie, więc ciężko będzie zadbać o jej relatywnie wysoki poziom w diecie. Brak witaminy B12 może prowadzić do dość poważnych powikłań zdrowotnych. Jakie wyróżniamy jej główne funkcje?⬇️

-Zmniejszenie zmęczenia poprzez tworzenie energii w komórkach

-Pozytywny wpływ na pracę mózgu

-Trzymanie w ryzach metabolizmu

-Zapobieganie stanom depresyjnym

Suplementy z witaminami grupy B - najlepsze opcje

Najkorzystniejszą formą będzie wybranie odpowiedniego kompleksu witamin, pod kątem stężenia samych składników jak i ewentualnych dodatków, takich jak np. niepotrzebne wypełniacze. Warto wybierać tylko te z najwyższymi certyfikatami produkcji i z zapewnieniem o braku innych dodatków.  

ALINESS WITAMINA B50 METHYL TMG PLUS 100 *VEGE*

               

 

Doskonały kompleks witamin od aliness, czołowego producenta suplementów stricte prozdrowotnych. Bogaty skład i brak wypełniaczy - czyli wszystko, co nas interesuję.

 

          MYVITA SILVER WITAMINA B-50

             

Kompleks witamin o najwyższym kryterium czystości i wartości biologicznej składników. 

 

 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl